سینمای معاصر فرانسه

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
  • نویسنده رویا مجدنیا
  • استاد راهنما حمید دهقانپور
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1388
چکیده

در این رساله تاریخچه ای از پیدایش سینمای معاصر فرانسه از حدود سالهای1919-1918 تحت عناوین 1. سینمای هنری فرانسه و فیلم های آوانگارد ( پیشرو ) که موضوع آن چگونگی دستیابی به ماهیت ذاتی تصویر از طریق فرم نور و حرکت تصویر و در نهایت تصویر ناب است و 2- رئالیسم شاعرانه در سینمای فرانسه که به واقع نوعی انتقاد شدید اجتماعی همراه با بدبینی است ارائه می گردد. سپس توصیفی از وضعیت سینما و اوضاع سیاسی جهان از اواسط دهه 1960 به بعد و تلاطمات دههای 1960 و 1970 و مسئله تولیدات انبوه و سیاستهای انقلابی و سینمای سیاسی-انتقادی دههای مذکور و سینمای متعهد از طریق تولید جمعی و فیلم های مبارزاتی همچنین سینمای مستند و تجربی از اواخر دهه 1960 تاکنون و بخصوص معرفی سینمای هالیوود و سقوط و صعود آن از 1960 تاکنون نقش سایر رسانه ها در سینما و هالیوود نو داده خواهد شد. پس از آن سینمای فرانسه و فرانسه در دهه هشتاد و تغییرات در صنعت سینمای این کشور و پیدایش تولیدات عظیم توسط کارگردانانی چون بری و آنو - ورود کارگردانان جدید برای نسل جدید چون بنکس و بسون و تولید مجدد کمدی های محبوب توسط فیلمسازانی نظیر کولین سرو و کلود زیدی مورد بررسی قرار می گیرد. در انتها وضعیت جامعه فرانسوی در دهه نود - چگونگی بهبود تدریجی سینمای فرانسه - سیستم کمک مالی منحصر به فرد - سینمای فرانسه در خارج از کشور و پیدایش هنرمندان و خالقان جدید نظیر مارک کارو تولید فیلم های حماسی و درام های تاریخی با عزم و اراده وارنیه - سرو - کورنو - راپنو - لوکنت و بازگشت فیلم های کمدی به گیشه توسط پواره و دپر سپس ظهور سینمای نوین و جوان فرانسه با کمک کاسوویتز و زونکا و بالاخره پیدایش انقلاب دیجیتال و سیستم کیفیت بالا به همت پیتوف مورد بحث واقع میشود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اقتباس سینمای ایران از ادبیات داستانی معاصر

این مقاله درباره اقتباس سینمای ایران از ادبیات داستانی معاصر است و سعی دارد تا با نگاهی آماری به مساله آثار سینمایی اقتباس یافته از ادبیات داستانی معاصر ایران، به بررسی رابطه این دو رسانه در چند سال گذشته بپردازد و با تمرکز بر روی آثاری که در طی این چند سال، بازتاب این گونه سینمایی بوده اند، نویسندگان و کارگردانان مؤثر در این روند را معرفی کند. یکی از آثار قابل قبول در این زمینه، فیلم سینمایی «...

متن کامل

بودا در آثار محققان معاصر فرانسه

از تاریخ اولین چاپ رساله دربارۀ افسانۀ بودا که در قرن 19 به دست ایمیل سنارت فرانسوی انجام شد و در آن حیات ساکیامونی به نماد و اسطوره تبدیل گردید، بسیاری از هندشناسان فرانسوی با شخصیت معماگونۀ بودا مواجه شدند. آنها با رجوع به متون بودایی زبان سانسکریت و پالی، به تحلیل حیات مبهم وی پرداختند. بودا کیست؟ چرا شخصیت پیچیدۀ او ذهن بسیاری از محققان را به خود مشغول نموده‏است؟ فرانسویان با بررسی محققانه ...

متن کامل

سمبولیسم در فرانسه و شعر معاصر ایران

در این جستار برآن بوده ایم تا به بررسی و تحلیل سمبولیسم در شعر معاصر فرانسه و ایران بپردازیم. گرچه مبنای کارما براساس تطبیق یا مقایسه ی محض و مطلق نبوده است٬ لکن به خاستگاه های فرهنگی-اجتماعی متفاوت آنها و ساختار و محتوا و نگرش متفاوت شعر سمبولیستی فرانسه و ایران اشاره نموده ایم و نشان داده ایم که مبنای شعر سمبولیستی فرانسه٬ بیش از آنکه براساس نماد و سمبول قرار داشته باشد٬ به دنبال ارائه ی توصی...

متن کامل

اقتباس سینمای ایران از ادبیات داستانی معاصر

این مقاله درباره اقتباس سینمای ایران از ادبیات داستانی معاصر است و سعی دارد تا با نگاهی آماری به مساله آثار سینمایی اقتباس یافته از ادبیات داستانی معاصر ایران، به بررسی رابطه این دو رسانه در چند سال گذشته بپردازد و با تمرکز بر روی آثاری که در طی این چند سال، بازتاب این گونه سینمایی بوده اند، نویسندگان و کارگردانان مؤثر در این روند را معرفی کند. یکی از آثار قابل قبول در این زمینه، فیلم سینمایی «...

متن کامل

سمبولیسم در فرانسه و شعر معاصر ایران

در این جستار برآن بوده ایم تا به بررسی و تحلیل سمبولیسم در شعر معاصر فرانسه و ایران بپردازیم. گرچه مبنای کارما براساس تطبیق یا مقایسه ی محض و مطلق نبوده است٬ لکن به خاستگاه های فرهنگی-اجتماعی متفاوت آنها و ساختار و محتوا و نگرش متفاوت شعر سمبولیستی فرانسه و ایران اشاره نموده ایم و نشان داده ایم که مبنای شعر سمبولیستی فرانسه٬ بیش از آنکه براساس نماد و سمبول قرار داشته باشد٬ به دنبال ارائه ی توصی...

متن کامل

سمبولیسم در فرانسه و شعر معاصر ایران

در این جستار برآن بوده ایم تا به بررسی و تحلیل سمبولیسم در شعر معاصر فرانسه و ایران بپردازیم. گرچه مبنای کارما براساس تطبیق یا مقایسه ی محض و مطلق نبوده است٬ لکن به خاستگاه های فرهنگی-اجتماعی متفاوت آنها و ساختار و محتوا و نگرش متفاوت شعر سمبولیستی فرانسه و ایران اشاره نموده ایم و نشان داده ایم که مبنای شعر سمبولیستی فرانسه٬ بیش از آنکه براساس نماد و سمبول قرار داشته باشد٬ به دنبال ارائه ی توصی...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023